HUR ALLT BÖRJADE

 HUR ALLT BÖRJADE

För många år sen, vet inte vilket år det var fick jag en råtta av min kusin. Felicia som hon hette var med mig nästan över all. Jag träffade en kille från Göteborg och flyttade till honom. Felicia fick vara kvar hos min pappa. Men så fort jag reste slutade hon att äta... Jag beslutade att avliva henne då hon var närmre 3 år.

Jag har alltid sagt att när jag flyttar hemmifrån så är det råttor jag ska ha som husdjur. När jag flyttade ihop med min sambo Augusti-07 fanns det varken tid eller pengar att skaffa några.

En kväll i Oktober-07 träffade jag en vän när jag slutade jobbet, hon hade "räddat" en liten råttbebis på 3 dagar från att bli orm mat. Den kommer aldrig att överleva utan sin mamma svarade jag då den knappt rörde sig när jag såg den. Dagen efter ville hon att jag skulle följa med henne till Arken och kolla om dom hade några råttor. Det fanns två stycken och dess fick följa med hem.

Det var inte meningen från början att Appa och Affa skulle vara hos mig men på något vis fick dom stanna. "jag ser hur mycket du tycker om dom" sa min sambo när jag frågade om jag fick behålla dom när vännen inte ville ha dom längre

Jag fick för mig att jag ville ha fler så det vart en Axxa och en Ayya. Men lilla Ayya bodde bara med oss i 6 veckor. Hon rosslade redan andra dagen hos mig. Hittade henne död i buren på hennes 12 veckorsdag.

Jag och min vän fick idén att vi skulle ta ett par kullar. tre pojkar inhandlades. Med Lucifer, Beelsebub och Phonix vart det möjligt att genomföra. Vi viste nästan inget om råttor och om avel men det var välla bara att sätta ihop dom så kommer det bebisar. Nu i efterhand är jag väldigt glad över att jag lärde mig hur det bör vara ganska snabbt men tyvärr satte jag ett antal idag oönskade kullar till varlden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0