27/1 UPPDATERING

Mycke har hänt här.

Kameran har ju gått sönder å min dator lika så... så några bilder kommer inte komma upp tyvärr.

Året började inte alls bra utan det som inte fick hända igen hände.
Jag städade Woodan å Bettans bur.. Då dessa damer inte klarar av att springa fritt så satte jag dom i egen bur under tiden... Jag höll på med det sista i köket när jag hör ett brak och att katten far runt.
Jag finner buren på golvet i delar. Den ena råttan syntes inte till men jag såg att kablarna till min dator rörde på sig och finner en av dom där. När jag i det trånga utrymmet försöker fånga en stressad osäker råtta hör jag den andra skrika hysteriskt... På något vis har katten fått tag i henne å har råttan i munnen. Jag får katten att släppa henne men ser att hon inte rör sig som hon ska när hon försöker ta skydd... Den jag plockade upp i min hand var helt blodig och andades nästan inte... Jag trodde den andra suttit ganska skyddad under databordet men icke.. katten fick tag i henne oxå. Efter mycke skrikande och jagande efter katten ringer jag veterinären men innan vi kommer iväg så har Bettan slutat andas och Woodans ena öga och halva skallen är helt mos.

När jag får tid över ska jag skriva om deras livs historia.


Förutom det tragiska i början av året så mår alla andra råttor jätte bra. Efter att ha haft massor med extra råttor i flera månader så har jag bara mina egna här hemma... 12 stycken i skrivandets stund. Men skruttet (Päronsoda) är märkbart sämre dag för dag men jag har lovat att han ska hålla sig levande tills att Darling kommer hit om några veckor. Får se om jag kan hålla det löftet han är ju ändå 2 år och 7 månader nu. Yutte tutte börjar oxå visa åldertecken. Är inte alls lika deltagande i våra aktiveteter.

Dom 5 nya småttingarna har anpassat sig väl i sina flockar. Volbeat killen Rebel Monster är en stor kille... Vid 8 veckors ålder vägde han 300g nästan 100g mer än Arne fjutten som är en vecka äldre. Jag får hitta nån me en kamera som kan ta lite bilder så ni andra får se mina vackra små barn.


Kommentarer
Postat av: Lancia

Har en gammal digitalkamera jag inte använder, du kan få låna den på obestämd tid om du vill det.

2012-01-28 @ 13:21:15
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: Svar till Lancia

Ja tack de skulle jag gärna vilja göra. Vi får ta en dag när jag kommer in till staden så jag kan ta me maten oxå om den inte redan e slut ^^

2012-01-28 @ 15:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0