LEDSEN, TRÖTT OCH OROLIG

Som jag skrev på den andra bloggen borde vi ligga i sängen å sova jut nu. Det var precis vad jag gjorde för 2 timmar sen. Jag måste ha snarkat högt då jag inte hörde smällen i vardagsrummet men som tur var så hade inte min sambo somnat än utan väckte mig me orden "jag tror en bur åkte i golver"

 

Jag for upp och ut fort som attan, tände lampan för att finna bebis buren liggandes på sidan på golvet. Buren är hel men det ligger strö överallt. Bebisarna springer panikslagna runt i buren. Jag behåller tydligen mitt lugn men har nog fått en sorts blackout för jag minns inte vad jag gjort i några minuter. Minnet kommer tillbaka när jag sitter med mamma råttas slappa kropp i mina händer. Hon andades men rörde sig inte. Känner genom hennes kropp efter eventuella avvikelser men finner inget. Sitter med henne i famnen en stund och tror hon är påväg bort men hon fortsätter andas. Jag kollar genom bebisarna som sitter stela i ett hörn i buren. Dom kvicknar till snabbt och verkar inte fått några skador.

 

Återgår till honan. Ger henne lite sockerlösning i en flaska och hon dricker själv. Messar ägaren till honan vid 5 snåret och förklarar läget. Hoppas bara hon kunnat somna om. Mamma råtta somnar en stund på min sambos bröst. Vid 6 tiden börjar hon försöka röra på sig men har inte någon vidare balans men hon klarar av att tvätta sig. Vi ger henne mera vatten och lite barnmat som hon smaskar i sig lite av. Nu får hon vila en stund och vi andra väntar på att ägaren ska höra av sig om hur vi ska gå vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0