LILLA WOODAN

LILLA WOODAN

"WOSSI"

black hooded

 



En vänlig själ skriver på råttor i fokus att man har hittat en öppen bur i skogen vid en sjö i Stockholm. Och det bor 2 råttor under en sor sten. Hur länge dom bott där under stenen är det ingen som vet om, men ca 2 veckor har vi fått upplysningar om. Närboende vänliga människor åkte till stenen och gav råttorna mat och vatten. Försökte få råttorna att komma så pass nära så dom kunde fångas in. Efter en tid fångas iaf den ena in men tjejen som tagit hand om henne har hanar hemma och vill inte ha en flock till att ta hand om. Så tanken var att den skulle följa med Lancia (ordförande i råtthjälpen) hem men då jag behövde ha en hona som sällskap till min kastrat och framtida honflock erbjöd jag henne ett hem hos mig.

Woodan anpassade sig bra hemma hos oss och min sambo kunde hantera henne hur han ville. När mina bebisar kom hem och skulle introduceras med Woodan höll det på att sluta illa. Woodan ville inte alls att bebbarna skulle bo me henne. Så lite tveksam va jag att släppa in hennes syster Bettan dagarna efter men de gick bara iaf.

Idag lever Woodan med sins syster och kastraten. Hon är lugn och nyfiken men tycker att mina händer är otäcka likaså att att dom där händerna ska lyfta henne. Kommer hon bara upp och inpå kroppen så lugnar hon ner sig men man måste klappa på henne hela tiden för annars så sticker hon iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0