BEBIS LÖSA

Jag hade mängder med planer för detta år... men vem det nu är som bestämmer hur det ska vara/bli tyckte något helt annat.
 
Essex biten skulle utredas och resultatet blev inte som jag hoppats på utan ligger nu på is ett år el 2 för jag har inga essexer kvar att kunna avla på. Dom håller inte måttet som bra avelsdjur.
 
2 honor planerades att paras men jag väntade kanske lite väl länge med den ena men nu i efterhand så var det ändå bra att hon inte tog sig då hanen börjat rossla till och från en tid efter parningen.
Den andra honan ville jag verkligen att hon skulle gå vidare med sitt super temperament.. Hanen som valdes till henne har samma egenskaper coh det skulle ha blivit en super kull. När honan ville para sig var inte hanen det minsta intresserad och när hon väl blir dräktig och föder super ungarna så klarar hon helt enkelt inte att ta hand om dom. Hennes mjölk kom inte igång och det upptäcker jag när det är försent. Hon paras om med samma hane 2 månader efter att hon förlorat kullen men vill inte ta sig.
 
Nu hoppas jag att 2013 kommer ge mig minst en kull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0