FINASTE MOLLAN

Ännu en sömnlös natt av oro. Mollans tillstånd har varit oförändrat sedan igår morse. Hon har förflyttat sig runt i buren. ätit å druckit bra. Mollans ägare kom vid 10 tiden och vi kikade på henne. Pratade om allt och gosade med Mollans bebisar. Straxt innan 14 slutade Mollans hjärta att slå vilket vi anat att det skulle göra. Det är ganska skönt att ägaren fått se henne innan hon vandrade vidare.

Hon hade precis börjat mista sin värme kroppsligt men hon kommer alltid att värma mitt råtthjärta precis så som hon gjort sen jag såg henne första gången. Jag har aldrig träffat en råtta som varit så mjuk och så perfekt men hon kommer leva vidare genom sina barn.

Jag e glad över att jag fått ha henne i min flock å i mitt liv under några månader men när L berättar för mig att hon funderat på att ge mig Mollan i julklapp både värms och brister mitt hjärta på samma gång. Jag önskar att jag nån gång kan ge tillbaka en lika fin skatt som Mollan var för mig.

Ett stilla regn faller nu ute i skymmningen men de e knappt att de märks. Tror att himlen gråter för att jorden har mist sin finaste själ och mörkret visar att snart är det en ny dag med nya tag.

Tack för din tid Mollan och tack L för att jag fått tagit del i Mollans liv vilket jag aldrig kommer glömma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0